8 Temmuz 2015 Çarşamba

Sensory Couple / The Girl Who Can See Smells

;ya da diğer bir ismiyle The Girl Who Can See Smells




***Böyle kore dizilerine zibilyon tane isim veriyorlar ya  hakikaten gıcık oluyorum.İnternetten arat arat sonra bu dizi o dizimiymiş falan filan.




***Bu dizi hakkında;  bence


-Öyle 49Days gibi hayatımı derinden sorgulamama sebep olacak türden değildi.

-İzlemesi zevkliydi.Eğlence isteyenler,Yoochun fanları ,işsizlikten fantastik dizi arayan arkadaşlarımıza tavsiye edilir.Dizide katil de var ve ilk başlarda zor bulunuyor.Vallahi ben bulamadım ''tak'' diye.Sonra tabi üstün korecan ,içimde gizli ergen HOLMES müthiş zekasıyla %75 ihtimal şüphelendiği kişinin katil olduğunu kanıtladı.
-Tek cümleyle özetleyeceğim diziyi.

-''İyi ,şeker ,eğlenceli bir dizi çok sıradan değil ,beklenmedik şeyler olabiliyor, çok tatliş insanlar da oynuyor .Hatta Hong Jin Young 'un Cheer Up klibinde oynayan ve birlikte WGM çektikleri abimiz de burada . izleyin gitsin cancağızım!'' 


====Spoiler İÇERMEZ!!!!!====





İlk başlarda diğer dizilere hep ön yargıyla yaklaşırım takip ettiğim diziler bitmeden.Bayağı sinirlenmiştim bu diziye .O ara Angry Mom'u izliyordum.Bölümleri beklemek çileden çıkarıyor da beni:D

Angry Mom gibi güncel izlediğim diziler bitince yakın zamanlarda boş kaldım.Ve saldıracak diziler aradım.Birkaç tanesi bitince yine aynı durum oluştu tabi.En sonunda Allah'tan bu diziye denk geldim.



Asıl konumuza gelirsek :D 


**Dizi afişimiz bu .Yoochun pek hoş çıkmamış bence ama neyse.



Konusu Şu Şekilde ;

**Asıl kız Oh Cho Rim kokuları görebilen bir kız.3 yıl (2 yıl da olabilir hatırlamıyorum.) önce bir kaza geçirmiş ve bundan dolayı gözlerinin birisi farklı bir renkte..Bilirsiniz ki korelilerde renkli göz olayı yok.Kızcağızı hep dışlamışlar.Canavar canavar diye.(''Kemul kemul'' falan diyorlardı kızı görünce).Kız lens takıyor tabi.Ama bir kaza olur da düşerse lens vay haline.

Kızın anıları kayıp.Afilli konuşmazsak hafıza kaybı.Kız sadece yaşadığı son 3 yılı hatırlıyor.Nedeni de zaten dizinin ilk bölümünde veriliyor gayet açık bir biçimde.


Bir arkadaşı var kızın, gözleri yüzünden pek arkadaş edinememiş .O da şeker ve çılgın bir tip.Sürekli yaptığı saçma şeylerden dolayı işten atılıyor birde üstüne 'Ben bu patronu kovarım' tavırlarına giriyor.


**Asıl oğlumuz Choi Mo Gak 3 yıl önce kız kardeşinin ölümüyle -akvaryumda çalışmak hayali ve sevdiği meslek olmasına rağmen- polis olmuş.

(Anne ve babaları olmadığı için kardeşinin ölümü resmen hayatını değiştirmiş.)Tabi ki amacı dedektif olmak ve kız kardeşinin katili belirsiz davasını çözmek.Yoochuncuğumun kaderi bu.-Yanlış hatırlamıyorsam birkaç dizide daha polisti -

Kardeşinin ölümü 'Barkod' davasına karışmış.


**Katil psikopatça öldürdüklerinin koluna barkodlar kazıyor.Midem kalktı katil keserken.Ki katil ilk bölümlerde belli değil .Hatta ilk başlarda kesin bu.Ne biçim yönetmen çok belli etmiş katili falan dedim ama öyle olmadı.Başka biri katil çıktı.Ve beni şaşırttı.Ki katilleri ben hep bulurdum


**Dizide asıl kızımız ve asıl oğlumuz var sadece (Psikopat katili , karizmatik bayan polisimizi ve 3lü dedektif ekibimizi -çok komiktiler- saymazsak.)

****Bunu sevdim.Öyle her yerde bir kızı seven bir oğlanı seven sevene.Yok siz ayrılın zırvaları ,zibilyon öç alma yeminleri filan filan.

Yani aralarına giren ikinci oğlan ikinci kız vakası yok burada.(Aşçı olandan umutlansam da ilk başlarda sonradan pek desteklemedim aynı fikrimi.)

**Arada bir ikisinin de hayal görmesi bayağı hoşuma gitmişti.Yaşadıkları anı farklı hayal ediyorlardı ... (Tabi sonra psikopatça her anı bu da hayal mi diye sorgulamak zorunda kaldım orası ayrı.)


**Dizide boool bool klişeler var.Kore dizisi bu cancağızım.Ama gıcık olunacak tarzda değil.

**Dizi webtoon uyarlamasıymış.Pek bir bilgim yok.Okumadım da.

**Yönetmen Rooftop Prince'nin yönetmeniymiş.O dizi de güzeldi.Sonunda bayağı ağlamıştım.

**Kızın kokuları görebilmesi çok havalıydı ve zaten öyle bir yeteneği olmasaydı Choi Mo Gak ile tanışamazlardı.(Aklıma bknz Sinestezi gelmişti)


**Moo Gak acıları hissetmiyordu.İkisi de süper güçlere sahip yehhuuu!.-Tabi ki dizide süper güç olayı yok.Benim tabirim bu.-


**3lü polislere bayıldım.Bayan dedektiften korkuyorlardı falan.

**Diyebilirim ki ,izlediğim güzel  dizilerden birisi oldu.Gerek bazı gizemler barındırmasından gerek içerdiği fantastik bir öğeden dolayı sevdiğim dizilerden olması muhtemeldir.

**İkili yakışmıştı bence.Hatta bayağı bir dava çözdüler birlikte ikili olarak.Bir de Tiyatro ikilisi olmuşlardı.Sürekli bir ''couple '' durumu olduğundan diziye Sensory Couple  deniyor.


Senaryo çalışırken;



**Akıcı bir senaryoya sahip izlerken hiç sıkılmadım.Ya da bırakasım gelmedi.Dizinin sonu mutluydu ki 49 Days'ten sonra üzüntülü dizileri süzgeçten geçirmeden izlemiyorum.

**Hatta içinde Yoochun'un olması beğenmeme büyük bir etken.Şeker şeker yanakları ,ağzını doldura doldura yemesi.Genelde aynı tipi oynuyor gerçi ama yakışmıyor değil.Rooftop Prince'deki karakterine benziyordu.


  I Miss You daki ile ise bayağı bir aynıydı .Reenkarnasyona inansam başka hayatını canlandırmışlardı derim.Hatta Kim So Hyun'un bu sefer kardeşi olması anımsamama büyük etki etti.



Resmi Olarak Bilgileri


Sensory Couple / Naemsaereul Boneun Sonyeo / Kokuları Görebilen Kız
Tür: Fantezi, Romantik, Komedi
Senaryo: Lee Hee Myung ( Rooftop Prince / Yawang ) / Man Chwi ( Comic )
Yönetmen: Su-chan Baek
Bölüm Sayısı: 16
Yayınlanacağı Kanal: SBS
Yayın Aralığı: 1 Nisan 2015 - 21 Mayıs 2015
Yayın Günleri: Çarşamba & Perşembe 21:55

Seviyorum JYJ'yi .Yakın zamanda Jaejoong'un bulunduğu SPY ,Triangle,Protect The Boss 'u izleme planları yapıyorum.Şu üşengeçliğimden bir kurtulabilsem ! :D

   ☼  

KAYNAKLARIM


http://www.yeppudaa.com/showthread.php?t=75611-The-Girl-Who-Can-See-Smells-2015-G-ney-Kore-MP4-TR-Altyaz-l

ASİL DEMİRBAŞIMIZ 

Google Görseller.

Ve işsizlikten aklımda kalacağına burada kalsın hesabı yapan ,bir adet SofieMary.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder